Υποστήριξη Διδασκαλίας Ευγενίας Πρεβεδούρου

Φροντιστηριακό μάθημα στο Γενικό Διοικητικό Δίκαιο (Α΄Τμήμα) της 16.03.2017

Στο δεύτερο φροντιστηριακό μάθημα του Γενικού Διοικητικού Δικαίου (Α΄Τμήμα), που θα διεξαχθεί στις 16 Μαρτίου 2017, θα αναλυθεί το πρακτικό ζήτημα που τέθηκε στις γραπτές εξετάσεις του Φεβρουαρίου 2017 και έχει ως εξής;

Με την από 21.6.2013 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας (Υ.Εθ.Α.), ο Α, Αντιστράτηγος εν αποστρατεία, διορίσθηκε ως Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ), το οποίο αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) και τελεί υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του Υ.Εθ.Α, με τριετή θητεία, αρχομένη από 26.6.2013, κατά τα διαλαμβανόμενα στο άρθρο 1 του ν.δ. 2554/1953. Στις 20.1.2014, ο Α εμφανίσθηκε σε τηλεοπτική εκπομπή της πρωινής ζώνης και εξέφρασε αρνητικές κρίσεις για πρόσφατες μεταβολές στην οργάνωση των ενόπλων δυνάμεων. Αντιλαμβανόμενος κάποια δυσαρέσκεια της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, απέστειλε, στις 10.2.2014, εκτενές υπόμνημα στον Υπουργό, στο οποίο διευκρίνισε ότι αποδέχθηκε σχετική πρόσκληση να εμφανισθεί στην εκπομπή, ως ειδικός επί του θέματος που αυτή αφορούσε, διότι έχει συγγράψει ένα βιβλίο για την οργάνωση και λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων. Στο υπόμνημα ανέφερε επακριβώς τις ερωτήσεις που του τέθηκαν και τις απαντήσεις του, τονίζοντας ότι πρόκειται για απόψεις οι οποίες δεν συνδέονται με τα σημερινά του καθήκοντα και τις οποίες έχει υποστηρίξει προφορικώς και εγγράφως κατ’επανάληψη στο παρελθόν. Με την από 16.2.2014 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, αποφασίσθηκε η παύση του Α από την ανωτέρω θέση «για λόγο αναγόμενο στην άσκηση των καθηκόντων του», ενώ, περαιτέρω, διορίσθηκε σε αντικατάσταση αυτού ως Πρόεδρος του ΔΣ του ως άνω ΝΠΔΔ, για το υπόλοιπο της προαναφερθείσας θητείας, ο Β. Ο Α προτίθεται να προσβάλει την ως άνω πράξη, με τους εξής ισχυρισμούς: α) Η από 21.6.2013 απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας περί διορισμού του είναι νόμιμη και ευμενής και, σύμφωνα με τις γενικές αρχές περί ανάκλησης, δεν ανακαλείται· β) η παύση του επεβλήθη χωρίς απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 103 παρ. 4 του Συντάγματος· γ) δεν εκλήθη από τη Διοίκηση προς άσκηση του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης· δ) η από 16.2.2014 απόφαση στερείται νόμιμης αιτιολογίας. Ερωτάται:

  • Ευσταθούν οι ισχυρισμοί του Α; (6μονάδες: α:2, β:1.5, γ:1.5, δ:1)
  • Μπορεί ο Υ.Εθ.Α. να μεταβιβάσει την αρμοδιότητα διορισμού του προέδρου του ΔΣ στον Αρχηγό Γενικού Επιτελείου Στρατού; (1μ).

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο